Ve kterou denní dobu běhat?

Běhat ráno, přes den, nebo až večer? Mezi začátečníky velice diskutovaná otázka, na kterou není jednoznačně správná odpověď. Prozatím zohledněte svůj stálý denní časový plán, běh zařaďte kam se vleze a navykněte si. Až si běh zamilujete a nebudete se do něj nutit, sám si najde svůj čas, kdy vás bude těšit.

Běhání ráno

Chcete začít svůj den správně? Obujte běžecké boty a vyrazte na trénink hned ráno, klidně ještě před snídaní a zkuste si běh na lačno. Výhodou je, že nemáte dost času, si trénink rozmyslet a pokud po běhu odcházíte do práce, budete produktivnější, protože jste si okysličili mozek a bude vám to lépe myslet. Některým běžcům ranní běh na lačno nebo jen s malou snídaní nevyhovuje, pokud je to i váš případ, nenuťte se do něj a otestujte jinou denní dobu. Byl ranní poklus osvěžující a cítíte se po něm skvěle? Gratulujeme, jste ranní běžec!

Dopolední běh

Naše tělo je během dopoledne nejaktivnější, proto pokud máte čas na běžecký trénink právě v tuto denní dobu, podáte zřejmě perfektní výkon. Můžete si dát lehkou snídani, probrat se, počkat, až trochu vyleze sluníčko a potom vyrazit. Nevýhodou může být, že mnoho běžců má v tuto dobu dobrou výmluvu, proč právě dnes běžecký trénink vynechat. Uklízení, nakupování a další důležité činnosti přece nepočkají, proto je dopolední běh určený pro ty z vás, kteří mají pořádnou dávku disciplíny.

Odpolední běh

Po obědě naše tělo automaticky přechází do útlumu. Může se tedy stát, že se vám bude běžet těžko, nebo poběžíte příliš pomalu. Odpoledne je riziko, že běh odložíte z celého dne největší.

Večerní běh

Běhání večer je skvělá volba, celý den máme za sebou a můžete ho symbolicky uzavřít dávkou endorfinů získaných z běhu. Díky běžeckému tréninku snáze vypnete i po těžkém dni v práci. Náš organismus se kolem 18-20 hodiny ke sportovní aktivitě také staví pozitivně. Před vyběhnutím myslete na reflexní prvky a čelovku, při běhu samotném pak na dobrou večeři, která vás čeká jako odměna za podaný výkon. To, že by se sportovní aktivita neměla praktikovat pozdě večer před spaním, je otázka zvyku. Po 21. hodině se náš organismus připravuje k odpočinku. Pokud ale chodíte spát až o půlnoci, klidně vyběhněte po osmé večerní.